• per - 2014-04-01 - 1383 svar

Allmän diskussion

Allmänna diskussioner om språk och översättning

• Nätlusen - 2008-04-15

Vore önskvärt att även kunna använda TYDA i engelska programvaror. tex.antivirusprogram. Så man inte av misstag trycker på "Trial". Och lovar sådant man inte tänkt sig. Mvh Nätlusen

• Läskeblask - 2008-04-13

Jag anser att kassettbandspelare bör tas bort som översättning av det engelsk uppslagsordet freestyle. man kan inte säga freestyle på engelska och mena freestyle i den betydelsen. däremot borde walkman läggas till som engelsk översättning av det svenska ordet freestyle,

• maalin12 - 2008-04-29

hej , kan man inte gör sidan lite färg gladare? för det är ju nästan inte en enda färg på hela sidan .. (skriv gärna tbs)

• theguru - 2008-04-25

Blev bara medlem för att skriva detta inlägg, en bra idé tkr jag! Men först måste jag skratta lite, att man var tvugen att ha en så enormt seriöst lösenord för denna lilla sida. haha ^^ (men no bad feelings, tyda.se är en stört skön sida! Men iallfall, finns det eller kan någon koda en firefox search plugin? Skulle vara förjävligt smidigt varje ggn man vill slå upp ett ord. :)

• Lisabella - 2008-05-14

Jag blir konfunderad när jag inte längre ser någon flaggning för vilka termer som är US Enligsh. Har kikat på "mobile (phone)" jfr med "cell phone" samt "apartment" jfr "flat". Vilken är förklaringen till det? Tacksam för svar, då jag är övertygad om att många med mej använder Tyda i arbetet, och måste vara helt säker på vilka termer som är brittiska. Eller inte.

• tnordin - 2008-04-21

Ett litet fel i databasen.

• ansan - 2008-05-07

Är det någon som vet vad Polers betyder? Jag skall ut å resa och det står att man skall lämna dricks till "Polers"

• sgranlun - 2008-04-29

Är det nån som har haft behov att böja ordet 'vetenskapsteori', 'theory of science' nångång? Eller har nån förslag på hur man snyggt kringgår den i engelsk text? Hur säger man t.ex. 'vetenskapsteoretisk' på engelska?

• Martin121 - 2008-05-02

Gillar sajten skarpt! Tror att ni skulle kunna vinna ranking i sökmotorer genom att ändra sidtitlarna så ni innehåller några av de nyckelord ni vill dra trafik på (svensk engelsk ordlista etc). Testa så får ni se vilken stor effekt just den lilla ändringen har!

• Adrian - 2008-05-04

Jag tycker att man borde kunna lägga till Tyda.se som en sök motor i firefox, internet explorer, opera etc. Det vore enkelt att bara kunna söka direkt från sök rutan i sin web browser.