• tommy - 2018-07-22 - 10590 svar

TydaLive

Behöver du många läsare och snabba svar?

• Brunbjörnen - 2009-02-20

Vad betyder “augured”? Har ni något bra svenskt ord? Här kommer en exempelmening. I would prefer to be in camp looking out at the lake for them instead of standing beside a freshly augured, slushy hole!

• Brunbjörnen - 2009-02-21

kan det möjligtvis betyda något i stil med "för den goda sakens skull"?

• - 2009-02-23

enquire eller inquire? finns det ngn skillnad?

• - 2009-02-24

F'låt för off topic-posting, men här svarar folk fort och kanske även på detta... När man skriver "omsättning" i ekonomisammanhang, vad menas då egentligen? Menar man summan av företagets intäkter eller summan av intäkter och kostnader eller differensen av de senare? För jag kan inte se hur omsättningssiffror kan betyda ngt... tex när man får reda på att ett bolag omsätter 100 miljoner. Vad betyder det då? Köper de containrar för 100 miljoner och gör ynka 1 miljon i vinst? ja, ni fattar...

• TheGreatLeap - 2009-02-26

Någon som vill sprida sina kunskaper om engelsk kommatering?

• - 2009-03-04

värderingsövning (ex 4 hörn etc) på eng?

• Brunbjörnen - 2009-02-25

Vad är skillnaden mellan "cautious" och "precautious". Jag skrev "precautious" i ett mail till en amerikanska, men hon korrigerade mig till "cautious".

• - 2009-02-27

"Vill du komma till vårt kalas?" eller "Vill du komma till vårat kalas?" Är det tal- och skriftspråk som blandas här?

• mackan - 2009-02-27

Live theatre - betyder det helt enkelt teater? Och att man lägger till "Live" för att särskilja dem från biografer?

• xenus - 2009-03-04

"The band revealed that the album seemed to be shaping up with Hispanic influences"