• - 2016-02-27 - 487 svar

Support

Hjälp att använda tyda.se

• sammygadd - 2008-03-14

TydaDirekt slutade nyligen att fungera för mig. Jag tror att det var i samband med att sidan gjordes om, men det behöver verkligen inte ha något med saken att göra. I alla fall så händer det ingenting när jag håller in Alt och klickar på ett ord. Nu upptäckte jag precis att om jag håller in Ctrl och Alt eller Shift och Alt och sedan klickar på ett ord så dyker tydaDirekt upp som det ska. Jag kör firefox i Ubuntu.

• MaDiLo - 2008-03-06

Hej! vill bara tacka för att ni har fixat så att det inte blir en "platta" för uppslagsordet längre! Nu är det mycket lättare. Ha det Maria

• thjonsson - 2008-03-07

Jag hör ingenting när jag trycker på knappen för att höra hur ordet uttalas. (Vet att det finns vissa ord som inte har ngt sådant). O ja, jag har höjt volymen också.. ;) Vet ngn vad som är fel?

• PeppersMagik - 2008-03-28

Hej! Jag har Tor installerat på datorn och då med Torbutton som tillägg till Firefox. Men när jag har Torbutton aktiverat så syns inga bilder i TydaDirekt rutan (väldigt fult). Är det här något som kan åtgärdas? Länk: http://www.torproject.org/

• Pizzus - 2008-03-28

Jag skrev om det här förut, men jag fick inga svar. Undrar om det var för att jag inte skrev i supportavdelningen? :P Hursomhelst. Förut (innan den nya sidan), om jag snabbt ville översätta ett ord, så Alt-klickade jag bara på första bästa ord på sidan jag var på, och skrev sedan in ordet i TydaDirekt-rutan som dök upp. Det fungerar inte nu, eftersom att när man försöker lämna sidan som först klickades upp (t.ex. genom att översätta ett annat ord, gå till forumet etc.) så laddas samma sida, med samma ord, igen! Detta gör att varje gång jag vill översätta ett ord (som inte finns på sidan jag är på) så måste jag ta den långa vägen (usch och fy) för att göra det. Är detta något som kan fixas snart, eller måste jag vänta till hela sidan uppgraderas?

• frog - 2008-03-28

Hejsan. Jag önskar att tyda var en "aktivitet" under IE8 och översättningar. Ni har ju ambitioner att finnas på en mängd platser. Det vore nog bra för er marknadsföring att vara tidiga med översättningar på IE8. Hur man gör? http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/cc289775(VS.85).aspx /Mattias

• voxar - 2008-05-10

Hej. Ville bara tipsa om en feature i Firefox som fungerar bra med tyda. Högerklicka i tydas uppslagsfält och välj "Lägg till ett nyckelord för denna sökning" Skriv "tyda.se" i Namn och "tyd" i rutan Nyckelord och klicka ok. Nu kan du få en översättning genom att skriva t.ex "tyd brandbil" i adressfältet i firefox.

• markusp - 2008-04-19

"Uppmärksammad" är bl a översatt till "unconsidered". Där har det blivit fel. Dessutom så fattar jag inte hur man ska ge den här typen av feedback. Att använda forumen var det enda sättet som gick. Borde vara tydligare ( om ni försöker vara utnyttja användarna som en resurs) Tack för en bra tjänst i övrigt. /Markus

• wheelsta - 2008-05-07

Jag fick nyligen tips om tyda.se av en kompis på MSN. Mycket bra! Hitintills har ALLA mina sökningar gett önskvärda resultat. Tidigare ordlistor jag testat online har ofta inte det ordet jag söker. Har ni tänkt utöka tjänsten genom att låta medlemmarna kunna ladda upp foton? Som man kan göra på Wikipedia?

• Flia - 2008-04-23

Jag är självutnämnd språkpolis och undrar lite över forumdelen "förslag på nya ord". Det verkar som vem som helst kan skriva precis vad som helst där. Är du alldeles säker på att det är bra? Vill du ha feedback på sånt ?