• Souhait - 2011-11-19 - 3 svar

Går det att exportera "Mina ord"?

Hej! Någon som känner till ett enkelt sätt att exportera "mina sparade ord" till en vanlig textfil? Finns det någon funktion som jag ännu inte lyckats hitta eller går det bara inte? Nå'n som vet eller löst problemet?

• per - 2011-11-19

Hej! Det går numera. Gå in på http://tyda.cc/, logga in och klicka på antingen "Mina ord" i modulen som visar mina ord, eller på "Mitt konto" / "Ordlistor". Där kan du hursomhelst välja den ordlista du är intresserad av, och antingen hålla ner musen över ordlistan och välja "Exportera" i menyn, eller öppna ordlistan och välj "Exportera".

• per - 2011-11-19

Funktionen är optimerad för att exportera ordlistor/gloslistor från till exempel böcker, där man ofta bara är intresserad av en betydelse. Om går till "Mina ord" på tyda.cc och väljer "Ny ordlista" kan du göra en ny ordlista av glosförhör-karaktär där man kan välja just vilken betydelse man vill ha. Om du vill göra saker med ordlistan kan sägas att vi har ett XML-API också, i stället för webscraping (det kommer nog gå sönder när vi byter layout snart om inte annat). API är öppet efter överenskommelse. Ska man vara petig vill jag påminna om användningsvillkoren. Det vi vill påminna mest om är att att du inte laddar ner ordlistan i batch, och definitivt inte gör något som du distribuerar vidare. Men hör av dig så kan vi kan göra något samarbete i stället.